رزم آوران شهرستان پاکدشت

هیدورا توتال کنتاکت بین الملل

رزم آوران شهرستان پاکدشت

هیدورا توتال کنتاکت بین الملل

رزم آوران شهرستان پاکدشت

هیدورا توتال کنتاکت بین الملل

آموزش ورزش رزمی رزم آوران در شهرستان پاکدشت
آدرس : پاکدشت: بلوار جنوبی شهدای قمی- محله بهاران - نبش کوچه بهار6
روزهای زوج ( شنبه، دو شنبه، چهار شنبه) از ساعت 19تا 20:30 آموزش برای تمامی سنین نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان
زیر نظر استادان: علی فیاض و روزبه خاموتچی

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

به منظور درک رابطه اخلاق و تمرینات هنرهای رزمی این نکته اساسی باید مورد توجه قرار گیرد که حقیقت و اوج کمال و شکوفایی یک هنر رزمی در مرحله ای برای یک رزمی کار به دست خواهد آمد که کاملا به صلاح ایمان و اخلاق مجهز شده باشد . اگر فرد در این مرحله ، تربیت شده ی اخلاق والای انسانی نباشد, مهارت و قابلیت او تنها به محدوده معینی ختم شده ،و بر عکس چنانچه وی دارای شرایط اخلاقی نیکو باشد هیچ محدودیتی برای آنچه که او می تواند در این هنر بدست آورد وجود ندارد .

اوج شکوفایی اخلاقی در اعمال روزانه فرد از قبیل معاشرت با دیگران ؛ به جا آوردن وظایف دینی،راه رفتن،نگاه کردن وحرف زدن بوده پیدا بوده،و دارای 5 صفت مشخصه است که عبارتند از :1-تواضع و فروتنی:یعنی خود را از دیگران برتر نداند و فخر فروشی نکند , احترام : به بزرگترها بخصوص پدر و مادر و استادش, 2-تقوا و پارسایی: در انجام کارهایش خدا را حاظر ببیند و کارهایی را که خدا دوست ندارد از قبیل دروغگویی و خیانت را انجام ندهد,3-امانتداری و ایمان:در انجام وظایف دینی بخصوص نماز که پایه و اساس دین است کوتاهی نکند و سخت ترین شرایط را حکمت الهی بداند و ایمان داشته باشد که مشکلات سبب خیر و رحمت و نزدیکتر شدن دل به خداست و در نهایت 4-وفاداری و 5-صداقت: یعنی در مرحله اول قدر تمامی نعمت هایی را که خدا به او داداه بداند و همیشه در غم و شادی شکر گذارباشد و در مرحله دوم خوبی و لطف کسی را که در حق او کرده فراموش نکند و دوستانش را در شرایط سخت زندگیشان تنها نگذارد و هیمشه راستگو باشد حتی اگر راستگویی به قیمت جانش تمام شود چون خداوند انسانهای دروغگو را دوست ندارد و آنها را دشمن خود و خلق می خواند می باشد
اوج شکو فایی اخلاقی در اندیشه و روح و روان ،خود نیز شامل 5 صفت بارز است که1-اراده:جسور و بی باک بودن در انجام امور بخصوص وظایف دینی و دفاع از حق ,

2- تحمل ، 3- پشتکار ,4-صبرو 5-شجاعت:نه به معنای عامیانه بلکه به معنای شجاع بودن در رویارویی با حقایق و اعتراف به اشتباهات و گناهان قبول مجازات و نظر دیگرانمجموع آنها هستند که به روحیات و درون فرد وابستگی کامل دارند . 
در 
هنرهای رزمی معروف است که میگویند : فروتنی و تواضع پیروز می شود و غرور شکست میخورد , وقتی فردی متواضع است در اصل قبول دارد که شخصیتی برتر از او وجود داشته و یا چیزی فراتر از قدرت او است اگر به این مطلب توجه کنیم متوجه می شویم که این اصل , پایه یادگیری است .
اگر هنرجویی احساس کند که تمام مطالب را یاد گرفته و آنها را کافی بداند , در حقیقت مغرور شده و راه پیشرفتش بسته می شود , با فروتنی هنرجوی رزمی در می یابد آنچه که یاد گرفته تقریبا هیچ است بنابراین همواره به تمرین و فراگیری ادامه می دهد .
احترام نیز به طور کامل با فروتنی مرتبط می باشد . اگر هنرجو متواضع باشد احترام گذاشتن برایش آسان بوده و بر اثر همین ادای احترام , به طور ناخودآگاه بزرگی و شأن مقام برای او و سبک رزمیش به وجود می آید
تقوا , امانتداری و صداقت خصوصیات اخلاقی در اخلاق را کامل نموده و باعث می شود که یک هنرجو مفهوم خوبی را از زندگی بدست آورد .
صداقت و وفاداری شامل ایمان داشتن به عقاید مذهبی , ایده آل های خانوادگی و جامعه بوده که حتی در مقیاس کوچکتر می توان از وفاداری به آنچه فرا گرفته نیز یاد کرد .
اراده در میان تمام مشخصات و اصل از محورهای اساسی به شمار میرود , از طرفی پشتکار و صبر نیز پایه های اراده هستند که در انجام کارهای سخت , فکر و اندیشه درست به همان میزان جسم و بدن مورد تاثیر واقع میشوند . شجاعت نیز برای یک هنرجوی 
ورزشهای رزمی بعنوان توانایی روبرو شدن با حقایق معنا میشود , در روبرو شدن با حقایق هنرجو می باید بطور شجاعانه و شرافتمندانه وارد میدان شده و همواره عدالت و صلح و تقوا را پیشه سازد .

تمام اساتید واقعی هنرهای رزمی بر این باورند که این فنون برای جنگیدن و مبارزه محض نبوده , بلکه روشی برای آرامش روح و پاکسازی می باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۷:۵۵

کشش یکی از بخشهای غیر قابل اجتناب هر ورزش است که فرد را مطمئن میسازد که بدن برای انجام حرکات خارج از محدوده ی عادیش آماده است. انجام ندادن حرکات کششی قبل از شروع تمرین خطر آسیب دیدن حین تمرین را بشدت افزایش می دهد.

مزایای حرکات کششی:

1. اگر این حرکات بدرستی انجام شوند علاوه بر افزایش انعطاف پذیری مزایای دیگری هم دارند از جمله:

2. کاهش خطر آسیب دیدگی ماهیچه ها ، مفاصل و زردپی ها.

3. کاهش خشکی ماهیچه ها.

4. افزایش آمادگی بدن.

5. توانایی انجام حرکات و تکنیکهای پیشرفته و نیازمند مهارت.

6. انجام آسانتر حرکات عادی ورزش رزمی.

روش صحیح نرمش:

بسیاری از هنرجویان ورزش های رزمی فکر میکنند گرم کردن انجام تعداد کمی حرکت کششی قبل از شروع تمرین است. کشش به معنای گرم کردن نیست. گرم کردن فرآیندی است که از لحاظ لغوی به معنای افزایش دمای داخل بدن است. کشش و گرم کردن اگر به ترتیبی اشتباه انجام شوند نه تنها به فایده بلکه مضر و خطرناک هم هستند.

این کاری اشتباه است که ماهیچه هایتان را قبل از اینکه گرم شوند مجبور به کنید.

مراحل درست انجام نرمش به این صورت است:

1. چرخش مفاصل

2. گرم کردن انرژیک

3. تحرکات کششی

چرخش مفاصل:

نرمش شما باید با چرخش مفاصل شروع شود. این حرکت با افزایش کشش سحطی مایع بین مفاصل (مانند روغنکاری یک وسیله) آنها را روان میکند و باعث میشود هرگاه خواستیم آنها را بکار گیریم به راحتی عمل کنند.(البته منظور از بکار گرفتن مفصل حرکاتی مانند کشش است وگرنه مفاصل همیشه نقشی اساسی در بدن ما دارند)

برای انجام حرکت چرخش مفاصل شما باید حرکات دایره ای آرامی را درجهت و خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت انجام دهید تا وقتی که احساس کنید مفاصلتان روان شده اند.

این کار باید در قسمت های بالا و پایین تنه انجام شود.

این قسمت ها را باید بچرخانید:

1. گردن

2. شانه ها

3. آرنج ها

4. مچ هر دو دست

5. انگشت ها و بند انگشت ها

6. لگن

7. ران ها

8. زانو ها

9. مچ پا

10. و انگشتان پا

همیشه از کمر شروع کنید چون بسیار مهم است. قسمتهای اصلی که باید کشش در آنها انجام شود به ترتیب عبارتند از:

1. کمر

2. پهلوها(کناره های باسن)

3. گردن

4. بازوها

5. سینه

6. لگن

7. ران

8. و عقب ران

9. این که این قسمتها چگونه کشیده شوند به کسی که مسئول نرمش است بستگی دارد.

گرم کردن و سرد کردن در ورزشهای رزمی

گرم کردن و سرد کردن مساله ای بسیار مهم و تاثیر گذار در ورزش می باشد و در ورزشهای رزمی به دلیل ادغام سرعت و قدرت این مسئله از اهمیت بالاتری برخوردار است هرگز فکر نکنید یک ورزشکار حرفه ای و یا یک بدن آماده نیازی به گرم کردن و سرد کردن در قبل و بعد از تمرین ندارد ، بدانید که ورزشکار و سطح ورزشی او هر قدر بالاتر که برود به این مسئله اهمیت ویژه ای خواهد داد چرا که آسیب های فراوان ، عدم بازدهی تمرین ، افت بدنی ، تنها قسمتی از آسیب های توجه نکردن به گرم کردن و سرد کردن بدن در تمارین ورزشی است

گرم کردن قبل از شروع تمرینات ورزشی ورزش باید با نرمش های ویِِزه بدن اغاز شود
نرمش ها ی گرم کردن باعث افزایش درجه حرارت بدن کمی بیشتر از حالت عادی بدن در فعالیت های معمول شخص است شامل کشش عضلات و نرمش های سبک با افزایش دادن ضربان قلب میباشد انجام این حرکات به دستگاه سوخت وساز شما کمک میکند تا برای نرمش های بعدی وتمرینات اصلی ورزشی اماده شوید همچنین در مرحله گرم کردن رگها خون یه عضلات منبسط شده و برای دریافت خون بیشتر اماده می شوید 
نکاتی که در مورد گرم کردن باید در نظر داشت:
گرم کردن باید از شدت مطلوبی برخوردار باشد تا ضمن بالا بردن بدن از ایجاد تعریق ، موجب خستگی نشود. شدت و مدت گرم کردن باید بر اساس آمادگی ورزشکار و سطح ورزشی و نیازهای ویژه هر ورزش تنظیم شود.
آثار گرم کردن بر بدن تا چند ساعت باقی می ماند، به شرطی که بی حرکتی زیاد مثل خواب یا هوای سرد وجود نداشته باشد.

10 اصل مهم در گرم کردن
اصول زیر را هنگام گرم کردن به خاطر بسپارید :

1. صرف نظر از نوع تمرین برنامه گرم کردن عمومی آرامی را شامل حرکات سوندی کششی و راه رفتن آرام داشت باشید حتی اگر در سطوح بالای مهارتی هستید.

2. آماده ایجاد تغییرات جزیی در برنامه کششی خود باشید ممکن است گاهی نیاز بیشتری به حرکات انعطاف پذیری در خود احساس کنید.

3. گرم کردن باید به مدت 15-10 دقیقه طول بکشد.

4. حرکات کششی بعد از دویدن نرم باید آرام و در عین حال کامل باشد.

5. حرکات کششی اولیه برای عضلاتی که فشار بیشتری را دریافت خواهند کرد باید آرام باشد.

6. دویدن آرام باید متناسب با شدت و ویژگی فعالیت و سطح آمادگی جسمانی شما باشد.

7. بین حرکات گرم کردن و فعالیت اصلی نباید بیش از چند دقییقه فاصله باشد.

8. از برنامه گرم کردن باید احساس خوبی داشته باشید انواع مختلف گرم کردن را تجربه و سپس بهترین روش را انتخاب کنید.

9. بخشی از برنامه گرم کردن باید شامل تمرینات اختصاصی باشد که با فعالیت اصلی ادتباط پیدا می کند.

10. سرد کردن و حرکات کششی را بعد از اتمام فعالیت به خاطر داشته باشید.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۸:۰۲

مجموعه سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد ورزش کردن و فواید آن


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۳:۱۷