رزم آوران شهرستان پاکدشت

هیدورا توتال کنتاکت بین الملل

رزم آوران شهرستان پاکدشت

هیدورا توتال کنتاکت بین الملل

رزم آوران شهرستان پاکدشت

هیدورا توتال کنتاکت بین الملل

آموزش ورزش رزمی رزم آوران در شهرستان پاکدشت
آدرس : پاکدشت: بلوار جنوبی شهدای قمی- محله بهاران - نبش کوچه بهار6
روزهای زوج ( شنبه، دو شنبه، چهار شنبه) از ساعت 19تا 20:30 آموزش برای تمامی سنین نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان
زیر نظر استادان: علی فیاض و روزبه خاموتچی

نکات قابل توجه در تمرینات رزمی

چهارشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۳۵ ب.ظ

تنفس صحیح و تقویت شش ها :

مَثَلی است چینی که می گوید: «اگر ضربه یک رزمی‌کار فاقد کنترل تنفس باشد، ضربه اش قدرت لازم را نخواهد داشت». رزمی کاری که به تکنیک های تنفسی آشنا نباشد و آنها را انجام ندهد، نباید خود را یک رزمی کار واقعی بداند. اگر نگاهی به تمرینات سبکهای رزمی بیندازیم، در تمام آنها تکنیک های کنترل تنفس وجود داشته و اهمیت زیادی دارد. براستی چرا تنفس صحیح برای یک رزمی کار بسیار مهم است؟

اجازه دهید با مثالی ساده، مطلب را روشن تر سازیم: اگر شما از چیزی بترسید و یا نسبت به موضوعی خشمگین شوید، اولین ریتم بدنی تان که از تعادل خارج می شود، تنفس شماست که سریع و تند می گردد. حال اگر در این وضعیت بتوانید نفسهای عمیق و شکمی انجام دهید یا به عبارتی تنفسهایتان را کنترل کنید، بسرعت آرام شده و انرژی جسمی و روحیتان تحلیل نمی رود.

پس اگر مایلید طی تمرینات و مبارزه زود خسته نشده و بنیه، قدرت و استقامت زیادی داشته باشید، تمرینات تنفسی را پیوسته انجام دهید. از طریق تمرینات صحیح کنترل تنفس، ابتدا ششها قوی می‌شوند و حین تمرینات طاقت فرسای رزمی که انرژی بدن رو به اتمام است، این ششهای قوی هستند که تنفس را خود به خود کنترل کرده و اجازه نمی دهند، رزمی کار خسته و از ادامه فعالیت متوقف شود، بلکه با تنفسهای عمیق و کسب اکسیژن بیشتر، به وی انرژی می بخشند. اینکه می بینید بعضی از هنرجویان رزمی، در نبرد زود خسته شده یا اصطلاحاً «می بُرَند» به خاطر عدم آشنائی شان به تنفس عمیق و اصولی است. نکته دیگر اینکه: یک رزمی کار اساساً باید در حین تنفس که بدن ضعیف شده و می خواهد انرژی بگیرد، تکنیکهای دفاعی و موقع تخلیه هوا که بدن قدرت گرفته و میخواهد انرژی را انتقال دهد ضربه بزند.

تقویت فنون دفاعی: متأسفانه اکثر سبک های رزمی، بر روی تکنیک های تهاجمی تأکید بسیار می ورزندو به تکنیک های دفاعی، توجه لازم را ندارند. فنون دفاعی به علت آنکه شما را در برابر ضربات حریف که گاه ممکن است منجر به نقص عضو و حتی مرگ شود، محافظت می کند در مبارزه بسیار مهمتر هستند تا فنون تهاجمی. شما می توانید تحت نظر یک استاد در عرض حداقل 6 ماه مبارزی تهاجمی شوید، ولی اگر بخواهید به صورت مبارزی تدافعی که بتواند ضربات سریع و غافلگیرانه حریف را مهار کند در آئید، احتیاج به سال ها تمرین زیر نظر یک استاد با تجربه دارید. عدم دفاع سریع و اصولی ضربات، در مبارزات قهرمانان مشهور سبک های کلاسیک نیز مشاهده می شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۵